پیام تبریک معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به مناسبت "روز پزشک"

تعداد بازدید:۴۶۱

به گزارش مفدا اردبیل، دکتر مهدی رهبر، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، در پیامی فرارسیدن روز پزشک را تبریک گفت.

                                               

متن پیام به شرح زیر است:

بِسم الله الرَّحمن الرَّحیم

یکم شهریور زاد روز دانشمند بزرگ و نامدار ایرانی شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک، فرصتی برای قدردانی از دست‌های مهربان و دوست داران سلامت جامعه است که جا دارد در ابتدا، یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت که در دوران اپیدمی کرونا برای حفظ سلامتی مردم، جان شیرین خود را فدا کردند، گرامی بداریم.

لازم می‌دانم این موضوع را یادآور شوم که ایثارگری پزشکان متعهد و دلسوز بر کسی پوشیده نیست و با هیچ پاداش مادی قابل جبران نیست؛ رسالت و تعهد پزشکان محدود به دانش علم پزشکی نیست بلکه ویژگی‌هایی چون اخلاق حرفه‌ای، صبر و بردباری، رازداری و مهارت‌های ارتباط صحیح در امر طبابت جزو اصول این حرفه شریف است.

خدمات حیات بخش پزشکان سخت کوش و فرهیخته دوشادوش و هم آوا با دیگر دست اندرکاران سلامت، موجب شکوفایی و تعالی این حرفه ارزشمند در این مرز و بوم شده که خوشبختانه در حال حاضر، علم پزشکی در کشور عزیزمان روند رو به رشد بالایی داشته و به یکی از کشورهای قدرتمند منطقه در دانش پزشکی تبدیل شده‌ایم.

بنابراین بر خود فرض می‌دانم ضمن سپاسگزاری قلبی از تلاش‌های ارزنده پزشکان، اول شهریور روز پزشک را به جامعه خدوم پزشکی استان به ویژه پزشکان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، تبریک و تهنیت عرض کنم.

دکتر مهدی رهبر

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

آخرین ویرایش۰۲ شهریور ۱۴۰۱